-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:47290 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

ايمان به هدف، بهترين انگيزه انجام وظايف است; قرآن در اينباره چه ميفرمايد؟

خواهر محترم! همة موجودات زنده، براي هدف خاص خود فعاليت ميكنند و در اين ميان انسان، موجودي حسابگر است كه در همه كارهاي خود محاسبه كرده و سود و زيانش را بررسي مينمايد و هر قدر، هدف يك انسان قويتر و عاليتر باشد، به طور يقين انگيزه كار بيشتري دارد.

حيات و فعاليت انسان، در گرو هدفمند بودن است و اگر هدف و آرزو كه ميل رسيدن به آن است را يك لحظه از انسان بگيرند، دست از همة كارها ميكشد; حضرت رسول اكرمميفرمايد: اگر آرزو ]و هدف[ در كار نبود، هيچ مادري فرزندش را شير نميداد و هيچ باغباني كشت نميكرد.(ميزان الحكمة، ج 1، ص 140.)

آنچه مهم است اين كه هدف عالي، انگيزه قوي ميسازد و هدف بلند، انسان را با جديت و پشتكار بار ميآورد و ارزش انسان به قدر همت و هدف او است. در روايات به اين مسئله تأكيد شده كه از آرزوهاي كوتاه و دمدستي بپرهيزيد و جز خدا آرزو و هدف و تكيهگاهي انتخاب نكنيد.(همان.)

قرآن مجيد در آياتي، نقش هدف، در ايجاد انگيزه و حركتبخشي به انسان را، طرح نموده و ميفرمايد: اگر 20 نفر از شما در مقابل 200 نفر از دشمن قرار گيرد، پيروز ميشويد، ايمان به هدف كه خداي متعال و ثواب او است، انگيزههاي شما را قوي گردانده و سبب پيروزي ميشود.

همچنين در آيه 139 آلعمران آمده است: وَأَنتُمُ الاْ ئَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ ; شما برتريد، اگر ايمان داشته باشيد.

اين جمله، بسيار پر معنا است; يعني شكست شما براي از دست دادن ايمان بوده و اگر بر مسير ايمان، ثابت بمانيد، پيروزي از آن شما است.(تفسيرنمونه، آيت اللّه مكارم شيرازي و ديگران، ج 3، ص 108، دارالكتب الاسلامية.)

همچنين ايمان به خداي متعال و هدف، تضمين كنندة پيروزي و كاميابي است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.